Re: Kontroler SCSI

Autor: Paweł Świrek (swierk_at_SPAM-IS-LAME.nzs.agh.edu.pl)
Data: Sat 15 Jul 2000 - 23:53:26 MET DST

Jakub Jewula <qba_at_studio-qba.com.pl> wrote:

> Tekramy sa dobre, Adaptec to przerost ceny nad jakoscia,
> sa dobre ale nieuzasadnienie drogie.

IMHO w przypadku Adaptec'a płaci się za firmę.

> Na oko sadze, ze nie wzrosnie.

> SCSI jest dobre gdy kozystasz np bazy danych i masz ogromne ilosci
> zapisow / odczytow niewielkich ilosci danych, w innym wypadku
> UDMA nie jest wcale gorsze.

SCSI również szybko przechodzi przez scandisk. I to znacznie szybciej
niż UDMA (sprawdzałem). Ale scandisk nie uruchamia się często.
Ja np. będę wymieniał dysk IDE na Ultra Wide SCSI.
Powód: obróbka dźwięku, grafiki, itp.
Widzę, co się dzieje przy zapuszczeniu filtru. Program po trochu zapisuje
na dysk / czyta z dysku. Wystarczy jeszcze z dysku IDE coś uruchomić i
program zwalnia dość znacznie. Poza tym sam zapis pliku po obróbce na UW SCSI
trwa krócej niż na UDMA (gdzieś tak o połowę). Sprawdzone na Asus TX 97
z dyskiem UDMA/33 oraz dyskiem Seagate UltraWide SCSI podpiętym pod
SymBios Sym53C875E.

--
Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, sysadmin nzs.agh.edu.pl & nzs.org.pl
mailto:swierk_at_nzs.agh.edu.pl  http://nzs.agh.edu.pl/~swierk/