8080, 8086, 80286, 80386, i486, Pentium...

Autor: Baudinho Junior (baudinho_at_polbox.com)
Data: Tue 11 Jul 2000 - 15:10:06 MET DST

Nie wiem czy dobra kolejnosc obralem ale chyba tak. Kiedys w szkole
mialem zajecia z urzadzen techniki komputerowej no i byla tam wlasnie
historia mikroprocesorow. Pamietam, ze te procesory maja rozne
rejestry, ze sa jakies segmenty danych, kodu i czegos tam jeszcze.
Pamietam, ze 386 mial juz 32 bitowe rejestry. Aha i jeszcze byly
jakies tryby pracy procesrow. Kazdy procesor jest zgodny w dol i droga
ewolucji stawaly sie coraz fajniejsze. Pytanie moje jest nastepujace
czy najnowsze Pentium tez wyglada podobnie do 386? Jesli nie to czym
sie roznia? No bo przeciez pierwsze Pentium to zwykle 486 z
koprocesorkiem polaczonym jakas szybka magistrala w jednym kawalku.
Dobrze rozumuje czy tez jestem juz w lesie? Dziex i milego popoludnia.