Odp: Laptop.

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Mon 10 Jul 2000 - 21:54:19 MET DST

> Mam kilka pytań dotyczących laptopów:
> 1. Czy laptopy mają monitor ciekłokrystaliczny?

Tak.

> 2. Czy w autoryzowanym sklepie mogę kupić obudowę do laptopa, czyli
monitor
> i klawiatura? Chodzi mi o zlożenie komputera samemu.
>
> 3. Jakie części ze zwykłego peceta mogę włożyć do laptopa, jeżeli jakieś
> takie wogule są?

Notebooka nie da się złożyć z "klocków", tak jak stacjonarnego PeCeta. W tej
chwili nie przychodzi mi do głowy żadna część ze "zwykłego" komputera (nawet
moduły pamięci są mniejsze), którą można by było użyć w notebooku. Wiele
elementów, jak choćby płyta główna, jest projektowanych indywidualnie dla
konkretnego modelu. Z tego co wiem, są ustandaryzowane elementy pasujące do
różnych notebooków (napędy), ale są to wersje specjalnie dla komputerów
przenośnych. Zresztą chyba zauważyłeś, że standardowe, "duże" komponenty
zwyczajnie nie zmieściłyby się w notebooku? Niektórzy producenci umożliwiają
klientowi wpływ na konfiguracje zamówionego komputera, ale to już inna
sprawa.