Odp: Pliki cookies

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Mon 10 Jul 2000 - 21:32:04 MET DST

Użytkownik hattab <hattab_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8kcusg$7l3$1_at_flis.man.torun.pl...
> Ah sorki pytales sie jeszcze co to jest to cookies :-)).
> Mowiac lopatologicznie cookies to taki debilny mechanizm, ktory pozwala

Można wiedzieć, dlaczego niby taki debilny? Jak Ty byś rozwiązał np.
zapisywanie preferencji dotyczących określonej strony? Zapisywałbyś je na
serwerze, a przy każdym ponownym wejściu na stronę kazał się logować?

> site-om zapisywac wejscia i wyjscia na okreslone stronki, czesto bez
twojej
> wiedzy.

Nie obraź się, ale sam niezbyt dużo wiesz o tych "ciastkach"... Możliwości
ich zastosowania są o wiele szersze, niż zapisywanie "wejścia i wyjścia" na
stronę (zresztą tą drugie raczej ciężko zrealizować), jednak nie istnieje
możliwość (przynajmniej oficjalnie - nie jestem pewien, czy nie ma/było
jakiejś "dziury"), żeby strona "wyszpiegowała" coś z systemu użytkownika.
Skrypt na stronie nie ma możliwości odczytu niczego poza tym, co sam
wcześniej tam zapisał, dlatego nie widzę powodu, żeby unikać tego
mechanizmu.