Re: Nagrywanie CDR a prędkoć CPU

Autor: Paweł Świrek (swierk_at_SPAM-IS-LAME.nzs.agh.edu.pl)
Data: Sat 08 Jul 2000 - 23:51:08 MET DST

In pl.comp.pecet Filip Ozimek <filip_at_zamoyski.edu.pl> wrote:

> Eee, spoko. Ja na 486DX-100 nagrywałem z prędkością x4 (pod
> Linuksem).

Nie do końca polecam ten sposób nagrywania.
Narzędzia pod Linuxa to zabawki w porównaniu z Windowsowymi programami
do nagrywania, jeśli chodzi o ich możliwości.
A oto konkrety:
- Brak możliwości tworzenia płyt w formacie CD-Extra (to jest format
dwusesyjny, TOC jest CDDA, pierwsza sesja to Audio, a druga ISO/mode2,
tak jest nagrana np. płyta Budki Suflera : "Nic nie boli tak, jak życie")
- Płyty audio nagrywa to przez dekompozycje na wav'y i składanie tego.
Nie wiem, czy ma to wsparcie dla dodatkowych audio subkodów (indeksy,
Digital copy protection, pre-emphasis, four channel audio, HDCD) i czy
da radę wprowadzać CD-Text.
Ale za to dobrze się tym nagrywa obrazy ISO, płyty z dystrybucją Linuxa
i temu podobne rzeczy. Zresztą nie polecam tego dla początkujących. Ja
po zauważeniu, jakie możliwości mi to daje zrezygnowałem na rzecz takich
programów, jak DiscJuggler, Adaptec EasyCD, Nero Burning ROM, CDRWin

--
Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, sysadmin nzs.agh.edu.pl & nzs.org.pl
mailto:swierk_at_nzs.agh.edu.pl  http://nzs.agh.edu.pl/~swierk/