Re: Nagrywanie CDR a prędkoć CPU

Autor: Paweł Świrek (swierk_at_SPAM-IS-LAME.nzs.agh.edu.pl)
Data: Thu 06 Jul 2000 - 19:14:50 MET DST

In pl.comp.pecet Paweł Gryz <paw_gryz_at_poczta.onet.pl> wrote:
> Chciał bym sobie kupić nagrywarkę, lecz nie za bardzo wiem czy na moim
> staruszku bedzie dało się nagrywać.
> Intel P120 + 32Mb ram + 3.2Gb HDD Segate Medalist
> Dodam że jesli chodzi o HDD to plyta główna umożliwia pracę tylko w
> PIO4, nie posiadan UDMA

Proponowałbym już coś takiego:
Kontroler SCSI (najlepiej Ultra Wide SCSI), do tego nagrywarka na SCSI
(np. Teac lub Plextor) i jakiś dysk Ultra Wide SCSI.
Obrazy płytek i to, co ma zostać nagrane przerzucać na dysk SCSI.
Powinno wtedy dobrze działać, ale to już, jak masz sporo kasy.
Można na początek kupić jakiś tańszy kontroler SCSI i nagrywarkę, a
potem dopiero zmienić kontroler na Ultra Wide i dokupić dysk Ultra Wide
SCSI.
O nagrywarce IDE zapomnij przy takim sprzęcie.

> Prosił bym o odpowiedŸ, z jakš prędkoœciš mógłbym maksymalnie nagrywać
> na moim sprzęcie

Co do prędkości... trudno powiedzieć.
Ale ja bym nie ryzykował z nagrywaniem z szybkością np. 4x.
W takiej konfiguracji to 1x - pewne, 2x - trudno powiedzieć, ale powinno
pójść (lepiej zdefragmentować dysk, zanim podejmiesz się wypalenia płytki).
A oprogramowanie? Każdy jeden program powinien pójść.

Pozdrawiam

--
Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, sysadmin nzs.agh.edu.pl & nzs.org.pl
mailto:swierk_at_nzs.agh.edu.pl  http://nzs.agh.edu.pl/~swierk/