Re: Odp: Odp: Odp: Jaka nagywarka

Autor: Maciej Machacz (xenes_at_ds13.agh.edu.pl)
Data: Thu 06 Jul 2000 - 02:00:34 MET DST

Molo wrote:

> Jesli kontroler jest na ISA to obciazenie systemu jest "naprawde
> mniejsze"
> tym bardziej, podczas wypalania zalezy nam bardzo aby wszystko szybko
> chodzilo

Jesli kontroler posiada busmastering to w/w obciazenie jest znikome.

> karte
>
> kazda karta wymagajaca sterownika spowalnia winde, szczegolnie przy
> ladowaniu
> niekiedy jeden sterownik potrafi spowolnic >1 minute start systemu.

Bzdura. Jesli juz to mozna cos takiego zaobserwowac tylko w przypadku
kart sieciowych lub tez kontrolerow dyskow (wykrywa napedy). Jeszcze nie
slyszalem zeby karta dzwiekowa czy telewizyjna spowalniala komputer.

Pozatym rozroznij spowalnianie komputera a spowalnianie STARTU
komputera.

> Jest to tym bardziej wkurzajace, iz windka trzeba czesto restartowac.

Hmmm ja poki posiadalem Win9x/NT nie zauwazylem zebym musial specjalnie
czesto restartowac system.

> Zreszta ta sama sytuacja jest takze w linuchu, czym wiecej sterownikow
> wladujesz do kernela, tym wieksze i wolniejsze mamy jadro.

Jesli juz to nie w linuchu tylko w linuxie, co do wiekszego to sie
zgadze, ale co do wolniejszego to juz niezbyt. Jakos nie zauwazylem
specjalnego zwilnienia pracy sytemu po wkompilowaniu w jadroa wszystkim
modulow.

A mozna wiedziec czym Ty w takim razie mierzysz powyzsze zmiany w
szybkosci dzialania komputera ?

> ktos chyba od niedawna ma windowsa... i nie wie, ze system ten nalezy
> co jakis czas "odmladzac" reinstalujac go, a przy reinstalacji winda
> lubi zaserwowac swoje kaprysy

Jesli sie instaluje nieumiejetnie syf w systemie i nieodpowiednio go
wykorzystuje to nie ma sie dziwic ze co tydzien musisz sie bawic w
reinstalacje systemu... ja z praktyki srednio raz na pol roku musialem
przeinstalowywac system.

> ktore
>
> z tymi supportami to roznie bywa, kazdy kontroler zawsze sie
> zestarzeje i nawet najlepsza firma poprostu o nim zapomina

Nie zmieniaj tematu, kazda porzadna firma supportuje przez w miare
rozsadny czas swoje produkty, normalna sprawa jest to ze po jakims
czasie sprzet wychodzi z uzycia.

> UW
> na
>
> ale chwalipieta z ciebie. jesli masz kase aby kupic sobie wszystko na
> scsi to cool.
> ale poco komu scsi nagrywarka skoro i tak reszta to ide.

Hmmm chwalipieta? Jakos nie zauwazylem zebym sie za taka osobe podawal.
No chyba za ty to inaczej widzisz, a co do kasy i sprzetu to tak sie
sklada ze naprawde to nic rewelacyjnego nie posiadam (Asus LX + UW SCSI,
Barracuda 9.1GB UW SCSI, TEACx32 Narrow, TEAC 8x32 narrow).

A jesli chodzi o nagrywarki to akurat tak sie sklada ze poza malym
wyjatkiem (TEAC) caly sprzet sprzedawany na IDE jest z reguly niskiej
jakosci (czyt. szybko pada) i tak naprawde jesli ktos chce miec
nagrywarke ktora nie zje mu nerwow (tak jak mi sie to zdarzylo 4x), to
woli dorzucic te smieszne pieniadze na kontroler i wziasc cos takiego.

Nie wspomne juz o komforcie pracy jesli chcesz cos nagrac/przegrac w
locie majac przy tym do dyspozycji komputer gotowy do pracy, a nie
czekanie powiedzmy 15-25min i patrzeniu sie na wskaznik % az sie pelna
plytka nagra.

> na
>
> kto kogo w blad wprowadza,

Prosze bardzo - bardzo chetnie czekam na cytat mojej wypowiedzi, w
ktorej z premedytacja wprowadzam kogos, np, Ciebie w blad.

Ciekawe jestem czy znajdziesz ? I z niecierpliwoscia czekam na odpowiedz
:))) Moze teraz udowodnisz swoja "genialnosc" i "znawstwo" i przyokazji
moj brak wiadomosci i wprowadzanie w blad ?

--
Maciej Machacz
xenes_at_ds13.agh.edu.pl