Okielznac Windows

Autor: Michal Durys (misha_at_femina.com.pl)
Data: Wed 05 Jul 2000 - 18:16:39 MET DST

Witam,

Dzisiaj odkryłem, że Windows 98 na starcie zżera mi ponad 60 MB pamięci!
Mimo podjęcia natychmiastowej akcji odwetowej nie udało mi się zmienić
tego stanu rzeczy. System mam skonfigurowany raczej spartańsko, na
starcie odpala się jedynie klient distributed.net.

Inny niepokojący objaw jest taki, że chodzący na pusto Windows (odpalony
tylko Monitor Systemu) potrafi zajmować aż do 40% czasu procesora
(Athlon 600). Nie chce mi się wierzyć, że sam Windows może być aż tak
wołowaty. Co może być tego przyczyną, ew. gdzie mogę znaleźć program pod
Windows, który będzie mi wyświetlał listę zadań w systemie razem z
ilością czasu procesora jaką poszczególne zadania konsumują.

Ponadto chciałbym się dowiedzieć jak zmienić rozmiar bloku (wg.
terminologii Windows klastra) na dysku z domyślnych 16 KB na jakąś
rozsądniejszą wartość.

--
Michał Durys
misha_at_femina.com.pl