Re: Odp: Odp: Jaka nagywarka

Autor: Maciej Machacz (xenes_at_ds13.agh.edu.pl)
Data: Tue 04 Jul 2000 - 00:28:42 MET DST

Molo wrote:

> Jesli twardziel jest na ide to nie mozna juz korzystac z zalet jakie
> daje scsi typu: dogadywanie sie bez pomocy procka itp. czyli w
> praktyce jest tak jakbysmy mieli poprostu ide-ide.

Czyli w tym momencie przeczysz sam sobie - jak widac posiadanie scsi
jest zaleta w porownaniu do ide ze wzgledu na mniejsze obciazenie
systemu podczas transferu danych.

> Nie mozna jednak zapomniec, ze potrzebujemy kontrolera scsi, ten
> zajmuje nam slot, zasoby, wymaga sterownika. A sterownik oczywiscie

A co to za filozofia kupic Adapteca ISA za jakies 100zl akurat to
nagrywarki? Juz nie mowie o sterowniku ... cholernym problem jak wszyscy
wiedza jest dla ignoratna i lamera jego zainstalowanie w windowsie ;-))

> spowalnia ogolna wydajnosc systemu (mowa tu o win) moze niewiele, ale

Taaaaaak? A to cieakwe ... czy jak sobie wloze karte muzyczna lub karte
TV na isa to mi odrazu komputer zwolni? No no ciekawe czego ja sie
jeszcze interesujacego dowiem? :))

> zawsze. Niekiedy instalujac driver pod winem trzeba sie niezle
> nagimnastykowac bo system czepia sie do byle g*, albo wogole nie

Tak, oczywiscie - jesli sie tylko gra w Quake'a czy tez inne takie tam
to wtedy faktycznie nie ma czasu zeby dobrze zainstalowac sobie windowsa
;))

> wykrywa. Jezeli sterowniki do kontrolera sa niedopracowane to trzeba
> sie takze spodziewac czestszych zwisow systemu.

Dlatego kupuje sie kontrolery firmowe, np. Adapteca czy Tekrama ktore
maja dobry i aktualny support do wszystkich systemow.

> Jesli uzywasz winde, to nie radze instalowac scazola jesli nie jest to
> koneczna, to tylko komplikuje zycie z tym systemem.

Oooooo no no no nastepny hit dnia :))) Tak sie sklada ze mam plyte z UW
SCSI na pokladzie i wszystko w kompuuterze (tj. hdd + cd + cdr) mam na
SCSI - jakos nie zauwazylem zeby mi sie z tego powodu skomplikowalo
zycie - wrecz przeciwnie, mam teraz extra wolne cztery kanaly ide i
zawsze wolne dwie kieszenie na twardyski znajomych.

Podsumowywujac - nie wygaduj banialukow i nie wprowadz ludzi w blad na
przyszlosc.

--
Maciej Machacz
xenes_at_ds13.agh.edu.pl