Odp: Monitor od PC i C64

Autor: //Tomek// (thnet_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 03 Jul 2000 - 23:53:45 MET DST

> Czy ktoś może pamięta coś takiego jak Commodore 64???
>
> Jeżeli tak to może ktoś dysponuje schematem (interfejsem) podłączenia tej
> maszynki do PC-towego monitora.

Cóż, jeśli dobrze pamiętam C64 miał wyście video tylko CVBS - composite
video i LCA - luminencja i chrominencja osobno !!!

A typowy monitor PC (VGA) potrzebuje RGB + synchro V + synchro H !!!!!!!!!!

O ile "zmajstrowanie" układu "rozbijającego" zespolony sygnał wizji na
potrzebne monitorowi PC sygnały nie stanowiło by specjalnego problemu ale
działać to i tak nie będzie !!!!!!!!!!! gdyż minimalna częstotliwość
odchylania poziomego dla zdecydowanej większości monitorów PC to ok. 30 khz
!!!!!! a C64 "stosuje" w tym względzie "standard telewizyjny" czyli 15,625
khz !!!!!! (pozwala to łatwo podłączyć go do telewizora i o to konstruktorom
chodziło !!!)

Obejście tego w "amatorskim układzie" jest już bardzo kłopotliwe zatem
lepiej zgodnie z "zamysłem" konstruktorów podłączyć tego C64 do telewizora

--
Tomek
thnet_at_poczta.onet.pl