Re: 2 pytania - przestrajanie CPU i kompatybilnosc DIMMow.

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 03 Jul 2000 - 19:59:06 MET DST

"Borsuk" <treefan_at_polbox.com> wrote in message
> Czy przestrajajac procesor istnieje mozliwosc usmazenia procesora

Chcesz przestroic na wyzsze pasmo UKF ? :)

> lub czegos rownie nieprzyjemnego, czy tez w razie czego, komp sie
> wspanialomyslnie zawiesi nie robiac sobie zadnego kuku? Rozumiem,

W zasadzie tak

> ze predkosc szyny dla danego procesora jest tylko jedna i niezmienna,
> wiec do zabawy zostaje jedynie mnoznik.

Zupelnie odwrotnie

> Czy przestawiajac go z 3x na
> 4x lub 5x cos ryzykuje? Sa jakies hinty do tego tematu? Jakas konkretna
> procedura?

Nic nie ryzykujesz, bo mnozniki w procesorach sa zablokowane od okolo 2 lat
( W najnowszych procerach amd mozna odblowac)

> Czy majac w kompie dwa gniazda na DIMMy, w tym jedno zajete
> przez kosc 32Megowa, moge w pozostale gniazdo wepchnac
> zupelnie dowolnego DIMMa, zgodnego z wymaganiami plyty?

tak

> Innej pojemnosci (MB) innego typu (SDRAM/EDO)? Innymi slowy
> czy sie tymi roznicami jakos nie pogryza?

Teoretycznie nie, choc w praktyce najlepiej kupowac jednego producenta
Poza tym EDO z SDRAMami to nie najlepszy zwiazek,
chociaz mi kiedys dzialaly takie kosci na Via VP3

Roger