ATREND 6230 - nieudany upgrade BIOS

Autor: RobertP (robertp_at_pkobp.bci.krakow.pl)
Data: Fri 30 Jun 2000 - 01:04:30 MET DST

Witam !!!

Mam plytke gl. ATREND 6230 z wersja BIOS 1.0.4, ostatnio zobaczylem na
stronie producenta nowszy BIOS wersja 1.1.12a no i podkusilo mnie.
Sciagnalem plik z nowym BIOS-em (6230112A.bin) i zrobilem wszystko tak
jak przy poprzednim upgrade.
Programik do upgrad-u zaladowal sie znalazl plik, pieknie go wczytal (z
komunikatem, ze wszystko jest OK!!!) i po resecie jedyne co uslyszalem
to piekna melodyjka bez obrazu na ekranie monitora.
Na szczescie moja kochana plytka glowna nie pozwala zamazywac czesci
BootBlock odpowiedzialnego za bootowanie z dyskieki i nie zastanawiajac
sie wgralem poprzednia wersje BIOS-u (v.1.0.4) - docenilem co to stara
karta graficzna na ISA.

Co bylo nie tak, dlaczego plytka nie wystartowala z nowym BIOSEM.
Aha ,przy tym zlym BIOS-ie wyswietlal sie komunikat "BIOS checksum
error ..." - dlaczego skoro nie bylo zadnego komunikatu o bledzie
podczas aktualizacji ?.

Moze to wina samego programu do upgradu, aktualizacje robilem programem
awdflash.exe v. 6.21 (tak samo jak wczesniejsza tzn. z BIOSEM 1.0.4),
mam jeszcze dwie wersje nowsze 7.11 i 7.64A moze trzeba uzyc wlasnie
ktorejs z tych wersjii ???

Bardzo prosze o odpowiedz i ewentualnie jakas konstruktywna rade na ten
problem

Z gory wielkie dzieki.

Pozdrawiam
Robert