uszkodzony twardziel nie wykrywalny

Autor: Mad1 (piotr1_at_obywatel.pl)
Data: Thu 29 Jun 2000 - 10:40:29 MET DST

cze

pierwszy raz pisze na grupe , mam nadzieje ze sie nie zblaznie

dostalem od znajomego hdd z bledami przez jakis czas komp wykrywal go i
moglem na nim spokojnie dzialac.
po pewnym czasie komp raz go widzial a raz nie.
obecnie jest on calkowicie niewidzialny
byl podzielony na dwie partycje (dysk seagate ok 1,7 gb dokladnie nie
pamietam)
na podstawowej byly bledy na drugiej nie.
moim zdniem uszkodzily sie pierwsze sektory dysku , ale nie jestem pewny.
otoz i moje pytanie czy moge jakos chociazby tylko sciagnac dane z tego
dysku (bez pomocy firmy ktora sie zajmuje sciaganiem danych z hdd z bad
sectorami)
lub jak moge spowodowac aby byl widzialny przez mojego kompa.
probowalem go kilka razy podlaczyc (w biosie nigdy od samego poczatku komp
nie chcial mi go znalezc) ale przy uruchamianu systemu byl wykrywany.
pozatym slyszalem iz sa programy zabezpeiczajace dyski z bad sctorami przed
ich rozszerzaniem (ale jakos nie chce mi sie wierzyc w ich skutecznosc).

pozdrawiam