Re: 3xLPT na PC ???

Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała (undefine_at_pld.org.pl)
Data: Tue 27 Jun 2000 - 18:19:56 MET DST

W dniu Fri, 23 Jun 2000 18:00:35 +0200,
przez Jacek Guzek zostało popełnione co następuje:
> 1.
> można na giełdzie kupić coś co takiego co się wkłada do złącza PCI
> i mamy wtedy dodatkowe 2 LPT. Ale o dziwnych adresach portów bo to PnP
> przydziela samo.
Jakiś czas temu właśnie potrzebowałem drugiego portu(druga drukarka).
Bodajże za 50 zł kupiłem wtedy w www.arwal.pl(czy jakoś tak) kartę
MultiIO z portem LPT. Niestety jest tam tylko jeden port. Można
oczywiście zworkami ustawić port itepe.

> Z kartki dołączonej do rzeczonego urządzenia wynika że ustawienia portów
> można zmienić
> ale pod Win95.
Mam przy okazji takie głupie pytanko - jak zmieniać pod windows adresy
portów itepe dla urządzeń Plug&Pray? Przypuszczam, że jakoś idzie, ale
nie spotkałem się jeszcze z programem służącym do tego celu.

> Mnie interesuje jednak użycie tej karty pod DOS a konkretnie Novell
> i/lub Linux.
moja karta działała bez problemu pod DOS-em oraz muLinuxem. Zwykły port
LPT ;)

> Ktoś mi poradził, żeby włożyć dwie karty Hercules i wykorzystać ich
> porty LPT.
> Czy ktoś testował może takie rozwiązanie?
Nie korzystałem nigdy z dwóch kart, ale... LPt z Herculesa ma transmisje
danych tylko w jedną stronę, więc z nowszymi drukarkami itepe mogą być
problemy. A na pewno będą problemy, jeżeli będziesz mieć na tym porcie jakiś
skaner albo coś takiego...

FUT pl.comp.pecet

--
>          The Undefined          |        I naucz się pisać. I myśleć.       <
>       undefine_at_pld.org.pl       |              (leon, m.p.p.ie4)            <
..