Re: 3xLPT na PC ???

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sat 24 Jun 2000 - 23:55:56 MET DST

Jacek Guzek <jguzek_at_ippt.gov.pl> writes:

> Co mi się udało ustalić do tej pory to:
> 1.
> można na giełdzie kupić coś co takiego co się wkłada do złącza PCI
> i mamy wtedy dodatkowe 2 LPT. Ale o dziwnych adresach portów bo to PnP
> przydziela samo.
> Z kartki dołączonej do rzeczonego urządzenia wynika że ustawienia portów
> można zmienić
> ale pod Win95.
> Mnie interesuje jednak użycie tej karty pod DOS a konkretnie Novell
> i/lub Linux.

Pod Linuxem, jesli to jest ISA PnP, powinno sie bez problemu dac ustawic
dowolnie. Moze nawet da sie uzywac przerwan.

> 2.
> Ktoś mi poradził, żeby włożyć dwie karty Hercules i wykorzystać ich
> porty LPT.
> Czy ktoś testował może takie rozwiązanie?

Jeden z herculesow musialby miec ustawiany adres IO LPT. Byly takie.

Mozna tez kupic 2 karty IO z ustawianymi adresami (np. takie karty
z 1 lub 2*16C550 itp zawieraly takze jeden port rownolegly ustawialny
na 0x3BC/0x378/0x278 oraz IRQ 5/7/brak). Trzeba sprawdzic konkretne
karty.

Nalezy pamietac, ze takie karty nie zapewniaja wspoldzielenia przerwan,
ale zwykle nie ma problemu z drukowaniem w polling mode.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator