Re: 3xLPT na PC ???

Autor: Jaroslaw Sakowski (jareks_at_pa6.leszno.sdi.tpnet.pl)
Data: Mon 26 Jun 2000 - 20:10:04 MET DST

Witam,

Jacek Guzek <jguzek_at_ippt.gov.pl> writes:

> Problem jak sugeruje subject jest następujący. Potrzebuję mieć trzy
> drukarki
> przypięte do jednego komputera.
>
> Jak wiadomo jeden LPT każdy komp ma, ale skąd wziąć pozostałe?

3 to nie wiem praktycznie ale 2 mozna miec w ten sposob ze pierwszy
sterownik masz typowy na plycie glowej komputera a drugi na karcie
graficznej mda/hercules albo typowym starym zlaczu drukarki /
rs232. Oczywiscie najpierw trzeba poustawiac to sprzetowo (brak
konfliktow !!!) zwlaszcza dodatkowa karte.

Ja mam tak zrealizowane 2 drukarki - jedna podpieta do sterownika
plyty glowej a 2 na karcie MDA. System operacyjny klasy BSD. Trzeba
rekompilowac jadro po podaniu odpowiednich sterownikow bo standardowe
jadro nie ma obslugi wiecej niz jednej drukarki oraz odpowiednio
skonfigurowac parametry startowe. W systemie operacyjnym DOS jest
trudniej i nie mam doswiadczen.

> Mnie interesuje jednak użycie tej karty pod DOS a konkretnie Novell
> i/lub Linux.

W tych srodowiskach nie mam doswiadczen praktycznych. W Novell Netware
stosuje sie rozwiazania typu serwer drukowania i/lub drukarki
dzialajace w sieci ethernet (to szerszy temat).

--
Jaroslaw Sakowski