Re: Abit BE6-II HDD killer ?

Autor: Krzysztof Dmytrów (krzywarp_at_yoyo.pl)
Data: Mon 26 Jun 2000 - 13:43:44 MET DST

Luka Vandergaart napisał(a):

> Wprost rewelacyjnie skonfigurowany ;P
> Najnowszy bios kontrolera to 1.25, wersja sterownikow 1.25.1

Sterowniki właśnie zainstalowałem. Poza tym uwaga ta raczej nie dotyczny
poprawności, co aktualności skonfigurowania.

> Nie tylko nie jest dobrym miernikiem ale wrecz przeciwnie - pokazuje same
> bzdury tak jak i kilka innych programow (NU Sysinfo na przyklad),
> proponuje tez niedoskonalego ale juz przynajmniej nie podajacego bzdur
> HDTach'a 2.61, testy wykonane HDTachem sa na stronie Woja
> (benchmark.ceti.com.pl)

Jak "zbenchmarkuję", to podam wyniki.

> To juz zalezy od dysku i umiejetnosci konfiguracji.

Niemniej fakt, że na zwykłym kontrolerze dysk UDMA 66 działa szybciej, niż na
HPT366

> Poza tym pamietajcie: sam kontroler nic nie da! Trzeba jeszcze do tego
> miec szybki dysk bo inaczej zadnej roznicy nie bedzie widac pomiedzy
> UDMA/33 a UDMA/66 (no bo niby skad jak dopiero teraz zaczely sie pojawiac
> dyski na IDE osiagajace wiecej niz 33M/s - nowa seria IBMA - DTLA) a twoj
> dysk do najszybszych nie nalezy ;P

Muszę po części przyznać rację szanownym przedmówcom (Luka Vandergaart i
Grzegorz "Elmer" Sprzęczka). Faktycznie, właśnie zainstalowałem nowsze
sterowniki i w Sandrze wynik poprawił się o ponad 100%, także aplikacje
uruchamiajš sie wyraźnie szybciej. Mimo to wcišż jestem pewien, że dysk
pracuje wolniej, niż powinien (porównujšc to z moim wspomnianym kompem w
domu, a mój przypuszczam, że raczej na pewno jest wolniejszy od tego dysku,
który mam w pracy), chociaż być może winš za to należałoby raczej obcišżyć
system operacyjny (w domu używam Win95 OSR2.1, w pracy Win 98 SE). Win 98
który jest duzo wolniejszy od Win 95 i może to stanowi różnicę, chociaż nie
sšdzę, żeby aż w takim stopniu było to przyczynš. Zresztš podzielam opinię,
że kontroler HPT366 nie jest tak czy owak zbyt rewelacyjny (porównujšc go np.
z kontrolerem na płycie Microstar BXMaster – jest to zdaje się Promise).
Aha, jeszcze jedno – kolega Grzegorz nie musiał być aż tak sarkastyczny, aby
udowodnić swoje racje. Mam dostęp do Internetu, ironiczna uwaga o "dużym
sukcesie", że Sandra wykryła poprawnie kontroler także nie była konieczna.
pozdrawiam
Krzysiek