Re: Abit BE6-II HDD killer ?

Autor: Luka Vandergaart (nospam.luka_at_piast.t19.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 26 Jun 2000 - 12:45:18 MET DST

-~*Krzysztof Dmytrów*~- <da whatever>

>Ciekawe, dlaczego po podłšczeniu do zwykłego kontrolera działa szybciej?
>A propos tych, których ma trafić szlag, bo nie umiejš skonfigurować
>kompa, to komp jest dobrze skonfigurowany. Sam kontroler ma BIOS ver
>1.07, sterowniki z 6.07.1999, rev. 1.00.7.

Wprost rewelacyjnie skonfigurowany ;P
Najnowszy bios kontrolera to 1.25, wersja sterownikow 1.25.1

>Winda nie wykazuje żadnych
>konfliktów, ani nic takiego. Nie ma innych dysków podłšczonych do tego
>kontrolera. Poza tym u mnie w pracy kupili kilkanaście takich komputerów
>i nie tylko ja mam podobne problemy. Być może test w Sandrze nie jest
>zbyt dobrym miernikiem, jednak sam rzšd wielkości chyba o czyms
>świadczy.

Nie tylko nie jest dobrym miernikiem ale wrecz przeciwnie - pokazuje same
bzdury tak jak i kilka innych programow (NU Sysinfo na przyklad),
proponuje tez niedoskonalego ale juz przynajmniej nie podajacego bzdur
HDTach'a 2.61, testy wykonane HDTachem sa na stronie Woja
(benchmark.ceti.com.pl)

>Także na pewno nie jest to wynik pseudolosowy, skoro Sandra
>prawidłowo wykrywa zainstalowany kontroler. U mnie w domu na przykład
>mam Seagate'a 8 GB (ATA 66), ale działajšcego na 33 (southbridge do VIA
>VPX, nie pamiętam oznaczeń) i ten sam test dał wynik 7500, a więc o
>czyms chyba to świadczy. Poza tym nawet na łamach grupy pojawiały się
>sygnały, że po podłšczeniu dysku do zwykłego kontrolera działał on
>wyraźnie szybciej.

To juz zalezy od dysku i umiejetnosci konfiguracji.

Poza tym pamietajcie: sam kontroler nic nie da! Trzeba jeszcze do tego
miec szybki dysk bo inaczej zadnej roznicy nie bedzie widac pomiedzy
UDMA/33 a UDMA/66 (no bo niby skad jak dopiero teraz zaczely sie pojawiac
dyski na IDE osiagajace wiecej niz 33M/s - nowa seria IBMA - DTLA) a twoj
dysk do najszybszych nie nalezy ;P

Pozdro

--
"...Oh the sisters of mercy - they are not departed or gone.
They were waiting for me when I thought that I just can't go on..."