Termistor i radiator

Autor: Krzysztof Gibas (killgore_at_poczta.wp.pl)
Data: Sat 24 Jun 2000 - 02:32:21 MET DST

        Czesc!

        Mam plyte MS-6163. W poblizu gniazda procesora (SLOT1) wystaje
z niej termistor, ktory ma zapewne mierzyc temperature CPU. Pytanie
teraz, czy ow termistor powinien dotykac radiatora na procesorze lub
samego procesora, aby pomiar byl wlasciwy? Poniewaz mam Celerona i
musialem zastosowac Slocket, to moze odleglosc procesora i radiatora
od plyty jest nieco inna niz w przypadku Pentium n? W kazdym razie moj
termistor nie dotyka procesora, a temperatura jednostki centralnej
podawana przez system jest zwykle zaledwieo 2-3 stopnie wyzsza od
temperatury podawanej dla wnetrza obudowy. A jesli stosuje programowe
schladzanie, to potrafi byc nawet nizsza(!) od tej w obudowie. Jak
sadzicie, czy te dane sa prawdziwe? Np. teraz system wskazuje 42 st. C
dla obudowy i 45 st. dla procka (wylaczylem schladzanie). Aha,
termistor jest zamontowany na stale (nie mozna go wymienic).

--
      Pozdrowienia
           Krzysiek