Re: Jak nagrywac?

Autor: zuko / Shark von Cygnus (shark_at_post.pl)
Data: Fri 23 Jun 2000 - 20:21:42 MET DST

On Wed, 21 Jun 2000 23:04:47 GMT, "Adam" <adski_at_box43.gnet.pl> wrote:

> Pytanie może dla Wielu banalne ale jako początkujący nie mogę przebrnąć
>przez pewien problem.
[...]

Owszem, dla początkującego trochę to jest zamotane, ale nie jest to
jakaś filozofia.
Przede wszystkim do nagrywania audio+danych używam WinOnCD, a nie
Nero. A to dlatego, że Nero na płycie najpierw nagrywa dane, a potem
audio. A AFAIK aby zwykły czytnik audio widział poprawnie taką płytkę,
najpierw musi być audio, a dopiero potem dane. A tak nagrywa WinOnCD.
Przy uruchomieniu programu w zakładce Audio wybierz sobie rodzaj
płytki CDExtra. Z lewej strony masz takie 4 duże ikony: Tracks,
Editor, Artwork, Disc. Wiadomo. Jak klikniesz na tą Tracks, to w oknie
pokazującym zawartość płytki masz trzy wpisy:
CD Extra
01: CD Digital Audio
02: ISO 9660 i tak dalej...
Teraz w górnym panelu przechodzisz do katalogu, gdzie masz
przygotowane wav'y. Zaznaczasz je, klikasz i przeciągasz na wpis CD
Digital Audio. Programik zapyta się, czy ma to być zwykłe audio, czy w
formacie Cd Text. Wybierasz jak tam chcesz. I wtedy znika ci ten wpis
CD Digital Audio, a pojawiają się wav'y, które chciałeś.
Jeśli chodzi o dane, to robisz podobnie, tylko że zaznaczone pliki i
katalogi przeciągasz na wpis ISO 9660.... I wszystko. Teraz tylko
każesz smażyć płytkę i wsio.
Jedna uwaga: Na takiej płycie są katalogi: Audio, CDPlus oraz
Pictures. Nie usuwaj ich. W tym formacie po prostu one są potrzebne.
Jak masz CD-RW to spróbuj najpierw na takiej płycie. A jak nie masz,
to kup sobie paczkę Platinium po 2 zł sztuka na takie testy. I tak ci
się takie płytki przydadzą, bo jak jesteś początkujący, to na pewno
będziesz jeszcze chciał poeksmerymentować z nagrywaniem płytek
botujących i co tam jeszcze jest.
A... zapomniałem o jednej rzeczy. Ja mam WInOnCD 3.6 I jak
przygotowuję płtykę audio+dane, to ten pasek na dole pokazujący ile
juz jest megsów na płycie mnie oszukuje, bo pokazuje zajętość samych
audio, bez danych. Tak więc uważaj na to, ile na taką płytkę wrzucasz,
aby nie było za dużo. Ja sobie radzę tak, że odpalam Nero,
przygotowuję tak płytkę, sprawdzam, czy wszystkie moje audio+dane
zmieszczą się na płycie, a jak tak, to wracam do WinOnCD i już gra.
I jeszcze coś: Nie zapominaj o wycięciu dwu sekundowych przerw między
ścieżkami audio. Ja już tak zwaliłem sobie parę płytek z koncertami.
Ufff, mam nadzieję, że pomogłem.

--
zuko / Shark von Cygnus
e-mail: shark_at_post.pl