Re: siec lokalna, odgromniki

Autor: Marcin Milczanowski (marm_at_polbox.com)
Data: Wed 21 Jun 2000 - 14:49:42 MET DST

Witam!

PiotrCF wrote:

> Nie wystarczą. Każda bliższa burza (oddalona nawet o kilometr)
> może zniszczyć huba i karty sieciowe. Oczywiście nie przez
> bezpośrednie trafienie w kabel, bo wtedy żadne bezpieczniki
> nie pomogą,
> Bezpieczniki (Protect Net) produkuje firma APC. Można je kupić
> w niektórych sklepach komputerowych, ale z dużymi kłopotami.
> Zwykle trzeba zamawiać.
>
> PF

A czy te bezpieczniki nie sa jednorazowe i czy nie kosztuja wiecej od
huba? Kiedys tez myslalem zabezpieczyc tymczasowe lacze na koncentryku
(koparka uszkodzila swiatlowod). Jak mi powiedzieli cene zabezpieczen i
ze sa jednorazowe to dalem sobie spokoj. Jesli to sa zwykle huby to nie
ma sensu.

Marcin