Re: Jak odroznic zawieszenie komputera

Autor: Dariusz Flaga (NOSPAM.dflaga_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Wed 21 Jun 2000 - 13:03:43 MET DST

> To akurat może się zdarzyć przy "prawie sprawnym" kontrolerze w PC. LEDy są
> sterowane z komputera i to, że np. NumLock się nie zaświeci oznacza, że
> komputer nie odebrał danych z klawiatury lub nie miał czasu ich obsłużyć lub
> sprzęt jest zepsuty i wysyłanie nie działa. Najczęstszą przyczyną jest jednak
> program. W Windows to działa w ten sposób, że sterownik klawiatury odbiera
> dane na przerwaniach, ale bufor jest już pełny (jakiś program przejął system,
> ale zawisł), nie ma kto ich odebrać, więc zostają wyrzucone. Z głośniczka
> słychać wtedy znajome brzdęki.

Wracajac do tego wstrzymanego kbd_clocka - to ma to przez chwile miejsce zaraz po
uruchomieniu komputera (zanim nie nastapi P.O.S.T. i inicjalizacja kontrolera kbd.
przez procedurke BIOSu). Bufor jest jak najbardziej pusty. Glowy nie dam (choc przy
najblizszej okazji moze to sprawdze) w starszych plytach bylo cos takiego jak "Lock"
zwykle na kluczyk - to wlasnie IMHO wymuszalo przelaczenie kbd.ctrl. w ten stan.

> Nie jestem żadnym ekspertem, ale każdy produkt musi spełniać pewne normy.
> Właściwości graniczne (typu napięcie, pobór mocy itp.) powinny być w
> dokumentacji, a reszta... może w Polskich Normach jest coś na ten temat. Np.
> natężenie promieniowania elektromagnetycznego w miejscu pracy.

No wlasnie, ja tez nie spodkalem sie z zadnymi informacjami na ten temat i nie wiem
jak by sie one mialy do jakosciowo bardzo roznego sprzetu sprowadzanego z Taiwanu itd.

[...]
> Nie, to nie to. Nie mam już tego w spoolu, ale o ile dobrze pamiętam, to powód
> był bardziej prozaiczny. Coś w stylu ochrony przed sprzątaczką, która mogłaby
> nieco pozmieniać ustawienia :).

Oj tak, sprzataczka potrafi ... :)))

--
Pozdrawiam - Darek.