Re: Polskie litery w DOSie

Autor: Michal Kawecki (mk/remove_spam/_at_iq.pl)
Data: Mon 19 Jun 2000 - 15:45:51 MET DST

Użytkownik "snoozie" <snoozie_at_fuckspam.kki.net.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> mam nastepujacy problem. Od kilku dni wykonuje prace w programie pod DOSa,
> potrzebne mi sa tam polskie litery, ale niestety zamiast nich sa jakies
> krzaczki. Co zrobic? Znajomy powiedzial, ze sa jakies programy pod DOS,
> ktore poeoduja ze pojawiaja sie jakos one, ale on sam nie wie jak sie
> nazywaja. Bardzo prosze o pomoc, bo szef bez polskich liter roboty nie
> przyjmie.

Nie zainstalowałeś systemowych sterowników PL :-), typowy błąd. Spróbuj
doinstalować obsługę języków środkowoeuropejskich w Instalatorze (Panel
Sterowania/Dodaj-usuń programy/Instalator Windows), powinno pomóc. Jeśli
dalej nie będzie, to dopisz ręcznie:
W config.sys:
device=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
W autoexec.bat:
mode con codepage prepare=((852) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=852
keyb pl,,C:\WINDOWS\COMMAND\keybrd4.sys

Jeśli Twój program używa innej strony kodowej niż 852 (np. Mazovii),
ściągnij pliczek pl.exe ze strony Bogiego http://venus.amu.edu.pl/~bogi/
(poszukaj sam), lub znajdź program Ogonki. Oba obsłużą jednocześnie ekran i
klawiaturę.
I zajrzyj na Polską Stronę Windowsową http://windows.online.pl/.

--
Pozdrawiam