Re: Yamaha 4416 IDE - przerywanie nagrywania !

Autor: Hallucinogen (chlop_at_promail.pl)
Data: Fri 16 Jun 2000 - 17:42:52 MET DST

"KrzysiekB" <kbalas_at_veracomp.com.pl> wrote in message
> Co ciekawe też miałem takie problemy z nagrywaniem (yamaha 4416, 8426 na
> IDE). Mie pomagało przełanczanie z primary slave na secondary master.
Płytki
> wylatywały jedna po drugiej nawet na rec x1!!! Ale od znajomego
dowiedziałem
> się że tez tak miał i znalazł rozw. Otóż wystarczy zwiekszyc w BIOSie
> wartości 8 i 16 bit I/O latency na maksymalne (chyba 7 i 3 z tego co
> pamiętam) i problem znika jak reką odjał. A myslałem ze cuda sie nie
> zdarzaja....
> Powodzenia w walce z Biosem
> Krzysiek

Czesc wszystkim.
Doszukalem sie w biosie takich opcji
8 Bit I/O Recovery Time
16 Bit I/O recovery Time
Czy to o te opcje chodzi z tego co sie orientuje opcja ta umożliwia
wstawienie cykli oczekiwania pomiędzy magistralą PCI, a znacznie wolniejszą
ISA i nie bardzo rozumiem zwiazku z IDE ale wcale nie watpie ze udalo Ci sie
w ten sposob rozwiazac problemy z zapisem plytek.