Re: cudowny wynalazek: VIA

Autor: Pael (pael_at_go2.pl)
Data: Sat 17 Jun 2000 - 11:38:09 MET DST

Nie trafiłeś "jak ja to mówię" w sprawną płytę chłopie. Sam miałem multum
sprzętu komputerowego i wielu osobom kompy składałem. Z moich 11 płyt
głównych 3 były zwalone, 2 proce z 8 tyz sie waliły, z 12 kostek pamięci 2
musiałem tez wymienić, 2 karty graficzne musiałem zareklamować. Oczywiscie
wszystko wymieniałem na identyczny model - i w 95% (te 5% to K5 i MoBo
PChips) przypadków potem działało przepieknie - np. na
K6-2 350_at_400 / K6-2 450 z VIA przez pół roku ani jednego zwisu na Windzie
98, i co ty nato?
Teraz lecę na Celeronie 466_at_525(na 581 komp tez chodzi, tylko przy restarcie
BIOSikowi się cos nie podoba, i trza CMOS czyscic, a przy karzdym restarcie
nie chce mi sie tego robić...) na BE6-II ABITa.
Zwisy teraz też są sporadyczne - raz na miesiać to max.
Mam tylko(aż) 2 problemy, których raczej przez wymiane gwarancyjnąnie
rozwiąze:
-kontroler HPT366 nie lubi mojego CAVIARA i dlatego jest OFF.
-z grafika 3D jest cos nie tak, wydaje mi się ze nie działe tak szybko jak
powinna, a mam V3 3000. Najpierw wszystko chodziło naprawdę wolno - wolniej
niz na V2!!!Myslałem, że to wiana niby wolnego FPU K6-2. Wiec zmieniłem MoBo
i CPU na Intelowskie. Nic nie pomogło - wyniki na C466 i na K6-2 450 byłu
niemalze identyczne...Poszedłem do sklepu i wymieniłem to co nie zostało
wymienione - V3 i pamięć (tu kupiłem inne bo z PC100 zmieniłem na PC133).
Wyniki w testach 3D skoczyły niemalze do poziomu jaki był w CHIPIE lub
ENTERZE - 3D MARK MAX - 3650 - tylko, że tam były one robione na
"wolniejszym" kompie. Ale co z tego jak Quake 3 i mój ukachany Half-Life nie
chodzą tak płynnie jak u Qumpla na C366 i TNT i tylko 64MB SDRAMu). Przez to
to przestałem grać w gry, bo jeszcze trochę to bym kompa rozp.....

P.S.
Ze starej konfiguracji to tylko monitor pozostał - po tylu latach spedzonych
z kompami to jestem skłonny uwiezyc, ze to on spowalnia grafike 3D...

Pael