Re: Dylematy. Co wybrac? Co kupic? Byle tanio!!

Autor: hattab (hattab_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 17 Jun 2000 - 02:11:33 MET DST

Użytkownik Lamar said:

> Mam bardzo ograniczone fundusze wiec nie moge liczyc na jakas super
maszyne.
> Mysle ze taki K6-2 500 bylby w sam raz lecz Celeronek 366 lub 333 (jesli
bym
> go gdzies znalazl) bylby tez niezly. Ktory wybrac??? (sa chyba
porownywalne)

Mimo wszystko wzialbym AMD. Efektow krecenia nigdy nie mozna byc do konca
pewien. Masz odpowiednie pamieci, dobra plyte ? No i jeszcze trzeba w
chlodzenie inwestowac :(, a przeciez na kasie ci zalezy ?

> Majac do dyspozycji ok 600 zl (na wszystko) nie znajde dobrej markowej
> plyty. Bede skazany na jakis badziew. Ale przeboleje. Gorzej z wyborem:
> - Jesli sie zdecyduje na AMD to plyta na SS7. Sa tanie i jest relatywnie
> duzy wybor (obudowa AT), ale rozne rzeczy slyszalem o chipsetach na tych
> plytach. Czy moge sie spodziewac klopotow (w mojej konfiguracji) i jak to
> jest z AGP. Czy takie MVP3 i ALI(nie wiem ktore ale to z tanszych
> badziewnych plyt) obsluguja AGP 2x??

A kto powiedzial, ze kazda tansza plyta to badziew i co rozumiesz pod
pojeciem markowa plyta ? Wystarczy popatrzec na grupe, ile jest problemow z
Abit-em :)). Poza tym MVP3 i ALI to nie jest zaden badziew. W czym problem ?
W instalacji service packa ? Jesli wezmiesz odpowiednia plyte to nie bedzie
zadnych problemow. Poza tym Najlepiej przestestowac ja na swoich
komponentach . Wiekszosc nowych plyt obsluguje AGP x2, ale roznicy nie
zauwazysz. Na twoim miejscu nie przejmowalbym sie tym w ogole :)

> [...]
> Mam jeszcze jakis tydzien wiec tylko zebralem cenniki(o nic nie pytalem)
> Plyty SS7
> ACORP ALI 100MHZ (tylko tyle)
> CLAYTON MVP4 100MHZ + VIDEO + MUZ
> SUPERPOWER (haha) A586B AMD S7 ALI
> S-1
> ACORP 6VIA81P U66
> PC CHIPS MB726 BXcel 2XDIMM HWmonitor (co to jest), sound
> PC CHIPS M726T SLOT 1 - PPGA, BXcel, MUZ
> MATSONIC 7401C VIA PRO Sl&Soc, muz
> O tej to juz nic nie wiem
> PROCOMP SIS620 VGA 8mb muz
> Czy widzicie tutaj cos co by sie lapalo do klasy chociaz sredniej?

Nigdy nie bierz ZADNYCH plyt na Sis - kompletny badziew :).
W ogole to raczej nie bierz zadnych zintegrowanych plyt. Jesli juz, to
najwyzej z karta dzwiekowa (NIGDY z graficzna). Te dzwiekowki to najczesciej
miernoty z miernymi wzmacniaczami itd :((. Zbedny badziew :).

Jesli chodzi o plyty pod K6 to raczej zadne z powyzszych. Ja bym wzial cos z
tych np:
Asus P5A-B ALI Alladin V
Gigabyte GA-5AA Ali UDMA/66
DFI K6BV3+/66 MVP3 - ta akurat mam i sobie ja chwale - zadnych problemow,
konfliktow, dla mnie super. Jedyne przeciwskazanie o jakim slyszalem dla tej
plyty to modem Zoltrix, ale nie sprawdzalem (zreszta ten problem byl na
starszym modelu tej plyty, byc moze w nowszej jest to poprawione ? ).
Co prawda na tych plytach brak AGPx2, ale to jedyne, malutkie minusiki. Poza
tym sa niezle.

Pzdr.
hattab_at_poczta.onet.pl