Dylematy. Co wybrac? Co kupic? Byle tanio!!

Autor: Lamar (lamar7_at_kki.net.pl)
Data: Fri 16 Jun 2000 - 23:54:56 MET DST

Witam wszystkich grupowiczow.

Chcialbym zasiegnac waszej opinii.
Otoz posiadam:

Plyta SOYO 5BT5 (chipset TX)
Pentium 200MMX, 64MB RAMu
Tseng ET6000 + VOODOO1
HD IBM 3,2 GB
SB Awe64 ISA
CD-RW ACER 4x4x32
CD-ROM HITAHI 4x :-))
Obudowa BigTower AT !!

Wlasnie nadaza mi sie okazja to spylic (a konkretnie plyte z prockiem) i mam
w zwiazku z tym kilka pytan:

Mam bardzo ograniczone fundusze wiec nie moge liczyc na jakas super maszyne.
Mysle ze taki K6-2 500 bylby w sam raz lecz Celeronek 366 lub 333 (jesli bym
go gdzies znalazl) bylby tez niezly. Ktory wybrac??? (sa chyba porownywalne)

Moje za i przeciw:
- Za Celeronem przemawia jego zapas mocy (overlocking) ale moj dysk nie
chodzi na magistrali 83
- Z drugiej strony taki zapasik nie zaszkodzi :-)
- W koncu na 75 moze chodzic
- AMD chodzi na 100 MHz
- W sumie to by mi bylo wszystko jedno (chociaz Celeron jest bardziej
rozrywkowym i pasjonujacym prockiem) gdyby nie pewno ale: SS7 lub S370 lub
SL1
I tu pojawiaja sie schody.
Majac do dyspozycji ok 600 zl (na wszystko) nie znajde dobrej markowej
plyty. Bede skazany na jakis badziew. Ale przeboleje. Gorzej z wyborem:
- Jesli sie zdecyduje na AMD to plyta na SS7. Sa tanie i jest relatywnie
duzy wybor (obudowa AT), ale rozne rzeczy slyszalem o chipsetach na tych
plytach. Czy moge sie spodziewac klopotow (w mojej konfiguracji) i jak to
jest z AGP. Czy takie MVP3 i ALI(nie wiem ktore ale to z tanszych
badziewnych plyt) obsluguja AGP 2x??
- Z plytami do Celerona jest troche gorzej. O plycia na BX nie mam co marzyc
(nie mam na to kasy). Prawie zero na AT. Dobrym rozwiazaniem bylby Slot1 +
przejsciowka ale jak nie na BXie to na czym?? Na BXcel? W to sie nie chce
pchac odradzaja mi wszyscy a i sam sie o tym sporo naczytalem. Fajny bylby
ZX ale nie ma na nim plyt :(( (a jak sa to ATX)
- Sytuacja komplikuje sie gdy dochodze do liczby slotow na plycie:
Teraz mam 3 PCI i 2 ISA zajete. ISY sa mi potrzebne - chociaz jeden.
- Bede chcial potem zmienic karte graficzna na bardziej wspolczesna.....

Mam tyle watpliwosci ze nie wiem co wybrac.
Jaki procesor (AMD K6-2 500 sa wszedzie i mozna je nabyc bezproblemowo, a
moze szukac celeronow?)
Ktory byscie mi polecili??

A plyta? W zaleznosci od procesora.
Moze wypisze kilka modeli z cennika moze ktos bedzie wiedzial cos o ktorejs
:))
(zeby mi napisac ze ta to shit - tych bedzie wiecej a ta to nie jest taka
zla)
Mam jeszcze jakis tydzien wiec tylko zebralem cenniki(o nic nie pytalem)
Plyty SS7
ACORP ALI 100MHZ (tylko tyle)
CLAYTON MVP4 100MHZ + VIDEO + MUZ
SUPERPOWER (haha) A586B AMD S7 ALI
S-1
ACORP 6VIA81P U66
PC CHIPS MB726 BXcel 2XDIMM HWmonitor (co to jest), sound
PC CHIPS M726T SLOT 1 - PPGA, BXcel, MUZ
MATSONIC 7401C VIA PRO Sl&Soc, muz
O tej to juz nic nie wiem
PROCOMP SIS620 VGA 8mb muz
Czy widzicie tutaj cos co by sie lapalo do klasy chociaz sredniej?
Po prostu chce zeby mi to dzialalo.

Prosze o rade.
Nie chce sie naciąc.

Z gory dziekuje za pomoc.
Lamar

Ps. Jesli ktos nie chce zasmiecac grupy albo ma dluga odp. to moze ja
przeslac na priv
lamar7_at_kki.net.pl (zreszta jak Wam wygodniej)
Ps2. Jak pochodze po sklepach to jeszcze sie zglosze po rade ok??