Re: padniety naped CD

Autor: WK (buhaha_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 16 Jun 2000 - 09:36:00 MET DST

Heja

> ........wydaje mi sie, ze padl silnik co ma na celu ta czynnosc
wykonywac - w nim grzechocze (jakby jakas kulka).

Ta "kulka" (lub kilka kulek) jest odpowiedzialne za odpowiednie wywazenie
ukladu napedowego wraz z obracajaca sie z duza predkoscia plyta.

> W zwiazku z tym mam pytanie(a):
> 1. Czy to moze byc walniety silnik (jesli to cos mozna nazwac silnikiem)

Silnik krokowy stosowany do napedu CD raczej jest OK. Padla raczej koncowka
mocy sterujaca silnikiem. Jest to uklad z radiatorem (najczesciej wlutowanym
w plytke) i majacy czasami posredni kontakt z obudowa.

> 2. Czy mozna takie cos kupic (za ile)

Ciezka sprawa. Ale mozna probowac podmienic z innego CD (jesli ma sie takowy
padniety w posiadaniu).

WK