Re: Co to jest Pentium Overdrive MMX?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_polbox.com)
Data: Thu 15 Jun 2000 - 16:08:11 MET DST

"Tomasz Stafinski" <tstafinski_at_zke.com.pl> wrote in message news:slrn8khaid.q0.tstafinski_at_re7adm.zke.com.pl...

> A czy przypadkiem cena takiego ustrojstwa nie jest wyższa
> niż cena używanej płyty VX z prockiem 166-200 MMX?

Z cenami to ja mam tu w Chicago zupełnie inną sytuację
niż jest w Polsce... Tu wszystko jest drogie, niestety :-(
Tanich rzeczy nikt nie sprzedaje, bo niepotrzebne duperele
za które moznaby otrzymać od kogoś 5-20 dolców sie wyrzuca.
Nikt się nie bawi w takie pierdułki - szkoda im czasu...

Nie widziałem używanej płyty VX z prockiem, ale poszukam.
Czy chipset VX ma jakies wyraźne zalety nad moim tritonem FX?

Na eBayowej giełdzie internetowej, P200MMX OVD kosztuje
nowy około $40. Tyle samo, lub kilka dolców więcej kosztuje
nowy P233MMX... Używane kosztują pewnie mniej, ale kupując
na odległość kupuje się w zasadzie kota w worku, z ryzykiem
ale za jakieś $25-$35 czyli po niewielkiej różnicy...
Do tego jeszcze niestety dochodzi wysyłka $5-$7 no ale
przynajmniej unika się podatku tego co płaciłoby się w sklepie.

> Możesz spróbować kupić Winchip2 200-233 (MMX+3DNow!).

Co to jest ten 3DNow? Czy to rzeczywiście robi jakąś różnicę
w stosunku do MMX? Jakie programy umieją z tego skorzystać?
I jeszcze jedno... Kto jest producentem tego układu i jak chip
dokładnie jest kompatybilny z Pentiumem? Nie widziałem oferty.
Czy ktoś miałby taki układ na sprzedaż? Najchętniej nowy,
bo one są zintegrowane z wiatrakiem, który nie pożyje wiecznie.
BTW: czy wiatrak na takim WinChipie czy Pentium Overdrive można
wymienić czy jest na stałe zamontowany i jak wysiądzie to
już dupa zbita i nic się nie da zrobić?

> Napewno będzie taniej niż ten Overdrive (sam sprzedałem
> 225MHz za 90zł).

90zł/4.5 = $20 - no jasne że tańszy - pytanie czy lepszy...
No i problem w tym, że tu nie widziałem żadnej jego oferty.

> Jest to proc jednonapięciowy, zmienia
> sobie wewnętrznie mnożnik, tak, że nawet płyty, które
> nie mają wysokich mnożników, mogą go obsłużyć.

P200MMX OVD również jest jednonapięciowy ze sztywnym mnożnikiem x3.
Pasuje mi idealnie do mojej płyty Triton FX z zegarem FSB 66MHz.

> Ból jest niestety z prędkością koprocesora - dla modelu
> 225 jest ona porównywalna z Pentium 150-166. Z operacjami
> stałoprzecinkowymi nie ma problemu.

To pewnie nie przeszkadza w Windows, ale czy gry nie używają
math-procków przypadkiem? Zastanawiam się, czy ja w ogóle
używam jakichś programów korzystających z koprocesora...
Jak to sprawdzić?

> Pewnie proc niczym się wewnętrznie nie różni od zwykłego
> MMX'a.

I to jest właśnie duża jego zaleta. Tak naprawdę to nie wiadomo
jak bardzo ten WinChip różni się od orginału... wolałbym oryginał.

A czy wiecie co to takiego "Intel P6 Ovedrive"?