Re: Co to jest Pentium Overdrive MMX?

Autor: Tomasz Stafinski (tstafinski_at_zke.com.pl)
Data: Thu 15 Jun 2000 - 12:10:52 MET DST

On Thu, 15 Jun 2000 01:40:23 -0500, Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com> wrote:
>Znalazłem oferty sprzedaży Pentium MMX Overdrive...
>Podobno procki te wchodzą w socket 5 lub socket 7
>i zadowalają się pojedynczym napięciem zasilania 3.3V.
>Mają zintegrowany wentylator i stabilizator napięcia.

A czy przypadkiem cena takiego ustrojstwa nie jest wyższa niż
cena używanej płyty VX z prockiem 166-200 MMX?

>Mam pytanie do speców z tej grupy: czy używaliście
>ich kiedyś? Jak spisują się takie rozwiązania w praktyce?
>Chciałbym sobie tanio odnowić starego peceta Pentium 100,
>przynajmniej do 166-200MMX i chętnie coś takiego kupiłbym.

Możesz spróbować kupić Winchip2 200-233 (MMX+3DNow!).
Napewno będzie taniej niż ten Overdrive (sam sprzedałem
225MHz za 90zł). Jest to proc jednonapięciowy, zmienia
sobie wewnętrznie mnożnik, tak, że nawet płyty, które
nie mają wysokich mnożników, mogą go obsłużyć.
Ból jest niestety z prędkością koprocesora - dla modelu
225 jest ona porównywalna z Pentium 150-166. Z operacjami
stałoprzecinkowymi nie ma problemu.

>Czy tam siedzi "normalny" pentium mmx czy to jakiś szajs?
>Czy Pentium MMX Overdrive różni się tylko wymaganym
>napięciem od typowego Pentium MMX a szybkość pracy
>i kompatybilność oba mają identyczne? Czy to są w ogóle
>te same struktury czy to inny produkt?

Pewnie proc niczym się wewnętrznie nie różni od zwykłego
MMX'a.

[...]

Pozdrawiam,

--