Re: Quoted-printable i zapobieganie

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Tue 13 Jun 2000 - 23:10:03 MET DST

Wojciech Giersz wrote:

> "Przykrosc" to uzytkownicy sami sobie robia uzywajac Outlooka :)

Ale o to juz niech Ciebie rozczochrana nie boli... Nie Tobie ich karać dodatkowo.

> Jasne, a jesli Outlook 6.0 bedzie walil bsoda przy ISO-8859-2 i pojawia
> sie zadania, zeby przejsc na US-ASCII albo CP-1250? Bo i tak "70%
> spolecznosci polskiego usenetu" uzywa cp-1250? :>

Jeśli baba będzie miała wąsy... Rzeczywistość jest taka, że quoted-printable to
przeżytek, do niczego dziś nie potrzebny nikomu, a zostawiony jest wyłącznie dla
kompatybilności w dół w niektórych programach. Outlook Express systematycznie
dyskryminuje ten format oferując upośledzoną obsługę cytowania wiadomości w ten
sposób zakodowanej.

> No to 70% spolecznosci polskiego Usenetu moze sobie zmienic program, jesli
> im przeszkadza to, ze nie potrafi poprawnie cytowac jednego ze standardow.

Mnie zawsze uczono, że to ten, który beka przy stole ma się dostosować do
większości, która nie beka i jej to bekanie przeszkadza... ale widać co kraj to
obyczaj. Zdajesz sobie sprawę już z tego, że utrudniasz życie ludziom jako jeden z
nielicznch osób w usenecie, więc kontunuowanie pisania w ten sposób uznam za
zwyczajną złośliwość.

> Nie ma instrukcji, jak to zrobic, bo sie nie da. Przynajmniej nie w mojej
> wersji Pine'a. Moze kiedys znajde w programie jakiegos powazniejszego buga
> i go sobie unowoczesnie?

Wydaje się, że niemożność pisania w 8bit a zatem utrudnianie życia zdecydowanej
większości swoich czytelników powinna być dla Ceibie wystarczającą motywacja. Ale
skoro masz swoich czytelników w du&%^... Świadczy to w każdym razie źle tylko o
Tobie. A zlośliwy nie chcesz być, więc przemyśl to sobie...

> Nie robie nikomu zlosliwosci -- _nie lamie_ standardow. Predzej zaczne
> odbierac tego typu uwagi jako zlosliwosc.

Łamiesz standardy dobrego wychowania: te, które omawiają zasady współpracy pomiędzy
uczestnikami usenetu i namawiające do nieutrudniania sobie życia niepotrzebnie.
Poza tym - bekasz przy stole - mimo iż to zgodne z prawem poproszono Cie abyś nie
bekał a Ty dalej bekasz... Taka postawa świadczy o Twojej kulturze.