Re: Po co mi partycja Extended?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_polbox.com)
Data: Fri 09 Jun 2000 - 16:41:08 MET DST

"Andrzej z Zaborza" <morgotch_at_priv2.onet.pl> wrote in message news:mGQ%4.15054$qi.385797_at_news.tpnet.pl...

> Użytkownik Pszemol <Pszemol_at_PolBox.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:8hij8v.4a.0_at_pszemol.net...
> message

> [ciach]
> Defragmentacja (czy scandisk) mniejszych partycji, mniejsza strata czasu, a
> dyski są teraz duże (załóżmy, że na jednejj z partycji są dane które rzadko
> ulegają zmianie, a na drugiej sie instaluje w tą i z powrottem. Jeśli
> chodzi o klastry, to na pewno nie kupisz sobie dysku na którym przy facie32
> będziesz miał klastry większe niż 4k

No właśnie cos mi nie pasowało z tymi clusterami dla FAT32 ale nie byłem pewny.
Teraz już nie widzę u siebie żadnego argumentu przeciw dużej partycji.
Zresztą Mr. Gotfryd nie pomylił się tylko w tym względzie...
Również o demonstracyjnej wersji Partition Magica jakieś bajki opowiadał :-)

> A dla mnie prywatnie to tak:
> Jedna partycja windows 800MB(roboczy), drugi windows 400Mb (clear), dysk
> log.1 na ext. instalacje progsów, i drugi logiczny na ext. różne dane-reszta
> Zaleta: Instalacja windy to uruchomienie z win_clear i unpack ostatniej
> kopii partycji win_roboczej, czyli 10min i mam całkowicie skonfigurowany
> windows

Wada: dodanie dysku - totalny wysyp wszystkiego z partycji extended.
Dokładnie jak u mnie. To co miałeś na E: stanie się u Ciebie F: lub G:
i programy sie nie poznajdują według tego co znalazły w Registry.

Precz z partycjami extended w Windows 98! :-)