Re: Portale generuja straty bo to dzialalnosc reklamowa a nie dochodowa Re: Wartosc portali

Autor: Dariusz (teletext_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 09 Jun 2000 - 01:07:46 MET DST

> Czy z tego płynie jakiś wniosek? Czy przestrzegasz przed zakładaniem
> portalu? A może nie powinniśmy ich używać?

Oczywiscie ze nie.
Tylko trzeba jak najszybciej restruktyzowac finansowanie portali i
biznesow internetowych, aby nie utopic kasy jak w gornictwie.

Czesto nowe szyby, kopalnie o fakturowo-ksiegowej wartosci
rownej tysiacom portali,
zostaly zamkniete i zatopione,
a kasa zostala umoczona w nietrafione inwestycje.

Taki sam los czeka biznesy internetowe i portalowe.
Juz za kilka lat przyjdzie czas, ze okaze sie ze przeinwestowano,
ze klientow nie sa miliony a tysiace,
ze jeden klient nie oglada dziennie 100 stron www i odwiedza 50 portali
a jedynie kilka stron i jeden portal na tydzien itd itd itd.

A zarejestrowanych krajowych uzytkownikow jest kilkaset milionow,
jakkolwiek mieszkancow jest ok. 45 milionow itd itd.

Niektore iinternetowe biznesy sa nastawione na nadzwyczajny przyrost
naturalny i powiekszanie liczby ludnosci o 100% co roku.

Kiedys musi byc tego kres i wyjscie powietrza z rozdmuchanego
internetowego balona.

Trzeba powrocic to internetu i serwisow WWW na licencji GNU
czyli robie bo lubie, a udostepniam za darmo bo takie mam zasady.

Przezyja jedynie milosnicy ktorzy to lubia robic dla przyjemnosci
a reszta zyjaca z kredytow po prostu umoczy kase na wirtualnych
sklepach, ktore nie przynosza zyskow, a jedynie wiecej problemow i
klopotow niz budka z piwem, oblegana dzien i noc na osiedlu.

Dariusz