Moj dysk pada??????

Autor: Sliver (sliver_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 08 Jun 2000 - 01:20:24 MET DST

Panowie, mam dziwny problem z dyskiem IBM DPTA 372050. Ma on około 4 miesi
ęcy, dzała na podkręconym Celeronku 400_at_500 a więc magistrala 83 MHz (PCI
1/2), płyta główna to Abit BE6-II. Dysk jest podłączony do kontrolera UDMA33
(włączone w Windowsie DMA). Przez pierwszy miesiąc pracował na HPT366 ale to
okazało się pomyłką więc wrzuciłem go na ULTRA33. No i teraz od około dwóch
tygodni zaczęły się problemy - co pewnien czas dysk wydaje taki stuk jak p
rzy wyłączaniu komputera i hamuje talerze po czym rozpędza je od nowa. Ktoś
mi powiedział że najprawdopodobniej kontroler dokonuje resetu dysku. Dzieje
się to naprawdę bardzo szybko, i nie zawsze. Czasami mam dzień spokoju, nic
sie nie dzieje po czy następnego dnia po włączeniu komputera doslownie co 5
minut stuka. Sprawdziłem go Scandiskiem i nic nie wykrył, 0 jakichkolwiek
badów. Co mam z tym fantem zrobic, bardzo mnie to irytuje a poza tym nie c
hciałbym aby pewnego dnia ten dysk juz nie ruszył:))) Ma ktoś jakieś pomysły
i sugestie co mu moze byc? Dzięki za pomoc:)

Sliver