Odp: Podstawy, podstawy.

Autor: Darc (f-pinkawa_at_imp.sosnowiec.pl)
Data: Thu 08 Jun 2000 - 11:34:54 MET DST

Użytkownik Paweł Z <pavel_at_bobo.ds5.agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:393F456D.21AF16A2_at_bobo.ds5.agh.edu.pl...
> Jaki jest najlepszy przepis na to co robimy z nowym
> zakupionym twardzielem. np. 15-20GB.
> Wkładamy go tam gdzie trzeba i jemu co trzeba i co dalej?
> Czy są jakieś środki ostrożności?
> Czy jest jakiś lepszy sposób podziału na partycje i sformatowania niz
> inny?
> Itp.
> Ech ..... podstawowe pytanie : twoj bios widzi taki dysk ? jesli tak to
wkladasz HDD do PC przykrecasz, uwaga !!!! nie przykrec czasami zbyt dlugimi
srubami jak dotkna laminatu to mozesz miec problem ( znajomemu mondrali
zadymilo sie ) jesli masz wiecej urzadzen to zworki master/slave chyba wiesz
o co biega, czasem sa prob. z "egzotycznymi devicami" jak b.stare HDD, CD
czy Zipy, ale to cie chyba nie dotyczy. Kabel sygnalowy "tasma" poogladaj co
i jak sie wklada no problem, zasilania raczej odwrotnie nie podlaczysz.
Partycje i system plikow ? zalezy od systemu ha !!!! zakladam iz jest to W98
czy 95 w 98 - dobrze jest miec dyskietke sys - bywa dolaczana do orginalow
dorzuc do niej fdisk i format, ewentualnie zabootuj z CD i NIE INSTALUJ
tylko tryb dos i fdisk a potem format. Jesli to W95 to fdisk dosowy na
przyklad i to samo.
Rozm. partycji i ilosc? tez zalezy od systemu, jak ci pasuje ja mam teraz
akurat 15 MB HDD i NT i mam 5 GB podst, 9 GBdane, i 1 GB na SWAP
RADA : dobrze miec min. 2 partycje druga na dane jak formatujesz to dane na
droga i masz spokoj.
To duzy skrot i niepelny obraz ale na poczatek musi ci wystarczyc
Poczytaj moze jakies hmm... Easy PC czy podobne troche sie zawsze
podszkolisz, niest. poczatki sa trodne
END
ps. jesli to plyta z UDMA66 i HDD z UDMA66 to troche zmienia obraz, ale na
poczatek zrob se bez UDMA66 a potem mozesz zawsze to wlaczyc i ogladac co
sie dzieje
reszte moze dopisze ci ktos inny