Re: Monitor trzesidupa

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 08 Jun 2000 - 11:33:16 MET DST

Pawel Binnebesel wrote:

> : Jak w pionie to:
> : 1. masz ustawiona bliska czestotliwosci sieci (50Hz) wielokrotnosc
> : odswierzania obrazu, np. 53 lub 95Hz .
> : 2. zasilacz w monitorze masz skopany
> : 3. masz zbyt niskie napiecie zasilania (ponizej normy) i zasilacz
> : tego nie toleruje. ma byc 220 do 250V .
>
> 4. moze nieodpowiednia karta grafiki, mialem przypadek, ze stara plyta
> (jeszcze 486) nie lubi kart z chipami Cirrus Logic :) - objaw jak u
> kolegi

to mi raczej wyglada na zle poprowadzona mase. nie ma albo w karcie
albo w monitorze. podobny efekt wystepuje jak do sprzetu audio podlaczy
sie wtyke, i masa (tzn. oplot) we wtyczce nie laczy. wtedy "buczy".
analogiczna rzecz wystepuje prawdopodobnie w tym monitorze.

czasami pomaga odwrocenie wtyczki zasilania :) w kompie lub monitorze,
lub obydwu naraz.