Po co mi partycja Extended?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_polbox.com)
Data: Mon 05 Jun 2000 - 20:58:12 MET DST

Czy jeśli nie używam MS-DOS potrzebuję partycję Extended dla Windows?
Swojego twardziela (WD Caviar 13Gb) używałem dawniej w starym pececie,
w którym BIOS nie obsługiwał takich rozmiarów więc po zainstalowaniu
EZDrive podzieliłem go na partycje 1.5G i 12G, ale teraz chciałbym
to zmienić... Po pierwsze chcę odinstalowac EZDrive (mam nadzieję,
że da się to zrobić, choć jeszcze nie wiem jak) bo nowa płyta i BIOS
już rozumieja takie rozmiary dysków bez pomocy driverów...
A po drugie chcę z dwu partycji zrobić jedną dużą.
Zauważyłem, że ta druga, duża partycja zagnieżdzona jest jako logical
drive na extended DOS partition... Czy tak musi być? Przecież tablica
partycji powinna umożliwiać utworzenie czterech głównych partycji...
Nie pamiętam już szczegółów zagadnienia (dawno juz nie bawiłem się tym)
i stąd nie wiem czy można się jakoś pozbyć tego zagnieżdzania bez
utraty danych na dysku... czy może nie warto?