Re: Track Following Error???

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 01 Jun 2000 - 21:23:19 MET DST

Hi,

Sebastian Lysiak wrote:

> hmmm.....ma rok i jeden miesiac....Yamaha4416E,

Ojojoj, znam ten ból :)

Yamaha 4416 to jeden z najgorszych modeli nagrywarek Yamahy. Awaryjność
niesamowita. Masz sporego pecha.

> a jesli siadl by
> ten serwonaprowadzacz soczewki, to czy przesuwala by sie czy tez nie?

Przesuwałaby się. To naprowadzanie powoduje lekkie ruszanie soczewką
i jest realizowane małym elektromagnesem działającym w dwóch płaszczy-
znach. Jeżeli się lekko rozkalibruje (a musi mieć dokładność do setnych
części milimetra, bo dostosowuje pozycję głowicy do odchyleń wynikających
z niecentryczności i wibracji płyt) to koniec.

> Bo przesuwa sie w calym zakresie, kiedy np. rozpoznaje plyte, natomiast
> w momencie kiedy ja nagrywa o zatrzymuje sie po 50%. Jesli sie dobrze wslucha
> o slyszy sie tak jakby od czasu do czasu cos blokowalo przesuw.

Możesz spróbować popytać o olej teflonowy jak najwyższej klasy do
mechaniki precyzyjnej i nasmarować lekko prowadnice głowicy
uważając, aby nijak nie zachlapać ani nie zabrudzić optyki.
Jeżeli to coś da, to może uda się ją uratować. Jednak jest
wysokie prawdopodobieństwo, że to koniec tego egzemplarza.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |