Re: Czy "Pentium !!!" to ten sam procesor co "Pentium III"?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 31 May 2000 - 20:53:57 MET DST

Artur Potracki wrote:

> Pentium III przez Intela oznaczany jest !!! - tak więc to to samo.

Rzeczywiście - właśnie teraz to zauważyłem czytając witrynę Intela... Dzięki :-)

> Osobiście polecam płytę ze Slot 1 + przejściówka. Nowe Pentium III są robione
> tylko jako FC-PGA, ale Intel lubi "czarować" z pinami a łatwiej zmienić
> przejściówkę niż płytę...

Ale to stosunkowo drogie rozwiązanie - sam procesor na Slocie 1 jest droższy,
płyta ze Slotem 1 jest droższa i na dodatek wiatraczek z całą otoczką jest
droższy. Jeszcze mówisz, że będę musiał kupić jakąś przejściówkę (ile ona
kosztuje i czy działa na szynie 133MHz?) - wygląda mi to bardzo podejrzane
rozwiązanie... Dużo kombinacji i kupowania "niepotrzebnych" z pozoru rzeczy -
jakie to rozwiązanie miałoby zalety? Dlaczego nie pójść po najmniejszej linii
oporu i kupić odpowiednią płytę do odpowiedniego procka? Przecież do gniazda
Socket 370 do którego wkłada się te Pentiumy !!! w wersjach FC-PGA mogę wsadzić
równie dobrze taniego Celerona... To te same piny! Teraz właśnie bawię się taką
konfiguracją na próbę, zanim ją sobie kupię i własnie pracuje z Celeronem 466MHz
w tym gnieździe. Nie bardzo rozumiem tą Twoją wypowiedź o "czarowaniu" Intela z
pinami więc nie bardzo umiem docenić zalety takiego skomplikowanego i znacząco
droższego rozwiązania. Intel zamierza całkowicie zaprzestać produkcje
podzestpołów ze Slot 1 do końca tego roku, więc jaki ma sens kupowanie płyty z
takim złączem? Czy mógłbyś dodać kilka słów uzasadnienia tych zalet?

> Płytę polecam raczej na BX niż na VIA ale zapewne wiele osób się ze mną nie
> zgodzi.

Czy BX to to samo co seria 820? Podobno Intel wycofał się z tego chipsetu bo
były z nim poważne problemy... Też jestem gorącym zwolennikiem chipsetów Intela.
Mój legendarny pecet P100 na którym chyba jako jedynemu Windows chodzi bez
zarzutu :-) właśnie na intelowskim chipsecie jest zbudowana (Shuttle 451) Ja
teraz miałem do wyboru kilka nowych płyt z chipsetem Intela (niestety nie
pamiętam którym), ale ponieważ chciałem skoncentrować się na pracy z magistralą
FSB 133MHz nie odpowiadały mi one, bo wszystkie jakie widziałem miały 133 tylko
wokół procka a pamięci były "tylko" 100MHz. Nie znam się za bardzo, ale
podświadomie nie podoba mi się taka konfiguracja. Przy niewielkich różnicach cen
kostek pamięci pomiędzy 100-133 (128MB PC-100 $99 a PC-133 $110) chiałem aby
wszystko mi pracowało synchronicznie na 133MHz (włącznie z grafiką AGP 2x). Mam
nadzieję, że dobrze to sobie w głowie poukładałem bo ostatnio nie jestem na
bieżąco. Ostatnio składałem peceta jakieś cztery latka temu (tego P-100 nawet
bez MMX właśnie) więc jak się gdzieś mylę w rozważaniach to mnie poprawcie!

> Osobiście używam ABIT BE6-II i nie mam kłopotów, choć niektórzy
> twirdzą, że mają z nią problemy.
> Mam nadzieję, że Ci choć trochę pomogłem.

Upatrzyłem sobie taką konfigurację: Gigabyte GA-6VXE7+ (VIA Apollo + Socket 370)
pracująca z szyną 133MHz pamięć (jeden listek 128MB SDRAM) dwa wolne gniazda
pamięci zostają na ewentualną dokładkę i do tego procek Pentium !!! FC_PGA 667
MHZ... Całość z obudową midi ATX kosztuje mnie teraz $490 brutto - zastanawiam
się jeszcze nad wyborem karty graficznej pasującej do zestawu. Zależy mi na
szybkim 2D/3D i obsłudze w przyszłości DVD którego jeszcze nie mam oraz
wejściach I koniecznie WYJŚCIACH video (do edycji) z opcjonalnym tunerem TV.
Jednak tu, w USA wszystkie takie karty (o ile się nie mylę) pracują w systemie
NTSC co mi nieco psuje humor bo chciałbym jej używać również po powrocie, w
Polsce... Pytałem niedawno czy te karty dekodują sygnał koloru "sprzętowo" czy
"programowo" i czy wtedy nie mozna przeprogramować np. jakiegoś flasha na karcie
aby dekodowała PAL ale nikt mi nie odpisał... Tuner działający w NTSC w Polsce
byłby całkiem bezużyteczny... Czy mógłbyś coś doradzić?