Re: LPT

Autor: Izydor (izydorst_at_ikar.mps.com.pl)
Data: Wed 31 May 2000 - 14:57:35 MET DST

Aż tu nagle przychodzi Wiktor Dernowicz i mówi:
> potrzebuję odczytać stany logiczne na pinach 2-9 LPT,
> wiem jak wysłać informację na te piny, zapisując coś do portu $378, lecz ja
> chcę wymusić elektrycznie stany na tych pinach i je odczytać,
> dobrze też byłoby jeszcze wiedzieć jak obsługuje się inne piny
> dokładniej chcę obsłużyć przetwornik analogowocyfrowy i potrzębuję do tego
> 9 wejść do kopmutera i trzy wyjścia

Musisz przestawić port w ustawieniach BIOS w tryb dwukierunkowy (lub cokolwiek
lepszego od Standard/SPP). Potem ustawiasz odpowiedni kierunek portu w porcie
$37a. Odpowiada za to bit 5 - 0=wyjście, 1=wejście. Pięć wejść jest w porcie
$379, cztery wyjścia w $37a i 8 we/wy w $378. Powinno wystarczyć. Musisz tylko
pamiętać, że niektóre z tych pinów odczytuje/ustawia się w postaci zanegowanej.

Izydor

--
Najlepsza sygnatura to brak sygnatury.