W³ochy a WORD 2000 - rozwiazanie?

Autor: sofu (sofu_at_kki.net.pl)
Data: Fri 26 May 2000 - 15:50:10 MET DST

Szanowni Grupowicze!
Ostatnio wojowalem z Wordem probojac dociec dla czego, a wlasciwie kiedy
program sie zawiesza po napisaniu slowa "W³ochy". Otoz jest to zwiazanie z
modulem sprawdzania pisowni. Jezeli w opcjach zmieni sie jezyk na np
niemiecki to po napisaniu slowa "W³ochy" Word 2000 sie nie zawiesi.
Poszedlem tym tropem dalej i okazalo sie ze po odznaczeniu (usunieciu
zaznaczenia) w NARZEDZIA / OPCJE / Pisownia i Gramatyka w pozycji GRAMATYKA
opcje "Sprawdzanie gramatyki podczas pisania" program sie nie zawiesza. Z
tym slowem to jest jeszcze inny "kwiatek". Mimo, ze sie tez usunie
zaznaczenie w pozycji PISOWNIA opcja "Sprawdzanie pisowni podczas pisania"
to i tak program dokonuje samoczynnej korekcji bledu l (Wlochy) na ³
(W³ochy), chociaz nie powinien tego robic i nie robi w przypadku innych
wyrazow.
Musi wiec tam nastepowac jakies dublowanie sie czynnosci programowych, byc
moze wzajemnie przeciwstawnych lub cos innego (po prostu blad w programie),
co powoduje kompletne zawieszenie sie WORD-a .
Poniewaz mam dyslektyczne sklonnosci do popelniania bledow ortograficznych
(wygodne wytlumaczenie sie z pernamentnie robionych bykow) sprawdzanie
pisowni w Wordzie jest mi dosc potrzebne.
Jak sadzicie czy odznaczenie tej opcji "Sprawdzanie gramatyki podczas
pisania" (raczej nie popelniam bledow gramatycznych) ma jakies znaczenie
dla kompleksowego sprawdzania tekstu?
Proponuje sprawdzenie tego co napisalem w odniesieniu do slowa "W³ochy" jak
i inych slow zawieszajacych program Word wszedzie tam gdzie problem ten
wystepuje. Jestem ciekawy opinii na ten temat.

pozdrawiam

--
Janusz sofu_at_kki.net.pl