Re: RS-PS/2 Czy to dziala?

Autor: Arek Pietrowski (arek_p_at_priv3.onet.pl)
Data: Fri 26 May 2000 - 00:32:30 MET DST

Użytkownik "korben" <korben_at_alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> WWWitam!
> Mam dosyc ciekawy problem, przynajmniej z mojego punktu widzenia. Otoz
> mam myszke z wtyczka typu PS/2. Niestety komputer, ktory posiadam
> odpowiedniego gniazdka nie ma. Natknalem sie jednak na przejsciowke z
> gniazka szeregowego na PS/2. Ucieszony przylecialem do domu, podlanczam
> a system twierdzi, ze mychy nie ma. Dobra, ale latwo nie dalem za
> wygrana. W trakcie dalszej analizy wyszly na jaw konflikty (IRQ 12).

na IRQ 12 jest tylko obsluga portu PS/2 tak wiec system nie mogl przydzielic
tego przerwania innemu urzadzeniu. Ten niby konflikt to chyba byl z
poprzednia myszka ktorej wpis ciagle istnieje w menadrzerze urzadzen.

> [...]
> chociaz puszczalem autowykrywanie i port myszki PS/2 znajdowal. Niestety
> teraz system (win95) twierdzil, ze urzadzenia nie ma lub brakuje
> sterownikow. No i co ja mam zrobic? Moze ktos sobie z takim problemem
> poradzil? Prosze o wszelkie sugestie.
> Moze trzeba jakies konkretne
> driver-y do tej myszki zainstalowac i okreslic mu recznie jako port
> docelowy - PS/2? Dodam jeszcze, ze jest to mycha "lubianej" przez
> wszystkich firmy z fajnistym koleczkiem w srodku :))) Zaznaczam, ze
> myszka zostala sprawdzona na innym komputerze i jest sprawna.

Sprobuj zainstalowac standardowa mysz PS/2.
Przypuszczam ze to sprawa nieodpowiedniej przejsciowki. W zasadzie uklad
pinow na wtyczce i gniezdzie ps/2 powinien byc zgodny ze standardem ale
widac gdzies jest kruczek ze nie zawsze te przejsciowki dzialaja na
konkretnych myszach.
Pozdrawiam