Re: hmmm... UDMA 33 a 66

Autor: Roman Sąsiada (katoda_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 25 May 2000 - 14:54:42 MET DST

Jacek Popławski wrote:
> problem w tym, że ja nadal nie rozumiem
> BIOS wykrywa dysk jako udma-2, cd-rom również
> ty piszesz, że udma33 to udma-2? bo jeśli tak, to wykrywany
> jest dobrze
Udma66=udma-4. udma33=udma-2
Niekoniecznie jest dobrze wykrywany, jezeli twoja plyta byla
wyprodukowana w czasach, gdy nikt nie slyszal o udma66 to tak moze
reagowac na dysk, ktory jest ustawiony na udma66. Teoretycznie udma66
jest wstecznie kompatybilne z udma33, ale nie zawsze to sie sprawdzalo i
stad producenci wypuscili programiki pozwalajace na przelaczanie
pomiedzy tymi trybami.
Na moim Tekramie BX dysk byl wykrywany jako udma-4, programik
przestawiajacy poniformowal mnie, ze dysk pracuje jako udma66.
> nie mogę nic powiedzieć o prędkości pod Windows, bo nawet
> nie wiem jak ją tam przetestować,
Np programikiem HDTach 2.61, jakies benchmarki ma takse SiSoft Sandra,
HardInfo Pro. Nie patrz na Norton Utilities, dostaja krecka przy
wlaczonym DMA.

> pod Linuxem za to
> ten Seagate chodzi dwa razy wolniej (wynik hdparm) niż
> mój starszy Caviar

Zobacz, czy mozesz sobiew na tym dysku ustawic znaczek DMA w menerzedze
urzadzen/stacje dyskow (o ile tamta maszyna pracuje pod
Windows95/Windows98)

Pozdrawiam

--
Roman Sasiada
katoda_at_poczta.onet.pl   katoda_at_kki.net.pl