Re: hmmm... UDMA 33 a 66

Autor: Jacek Popławski (jp_at_ulgo.koti.com.pl)
Data: Thu 25 May 2000 - 14:31:36 MET DST

Roman Sąsiada wrote:
>Przeciez cala odpowiedz zacytowales nad swoim postem ... sciagnij sobie
>programik narzedziowy seagate'a do zmiany parametrow dysku i jezeli jest
>ustawiony na udma66/udma-4 to przestaw go na udma33/udma-2. Wtedy tez
>bedziesz mogl wlaczyc tryb DMA w menedzerze programow ( o ile uzywasz
>Windows), co dodatkowo zmniejszy obciazenie procesora.

problem w tym, że ja nadal nie rozumiem
BIOS wykrywa dysk jako udma-2, cd-rom również
ty piszesz, że udma33 to udma-2? bo jeśli tak, to wykrywany
jest dobrze
nie mogę nic powiedzieć o prędkości pod Windows, bo nawet
nie wiem jak ją tam przetestować, pod Linuxem za to
ten Seagate chodzi dwa razy wolniej (wynik hdparm) niż
mój starszy Caviar
być może sprawa się wyjaśni jak ściągnę programik i będę
miał dostęp do tamtego komputera, zobaczymy

PS. czy ktoś na grupie używa płyty FIC VA-503+ i miał podobny problem?