Re: Problem z dyskiem - pomocy

Autor: Grendel (progrocker_at_priv4.onet.pl)
Data: Wed 24 May 2000 - 21:33:09 MET DST

"Tomasz Rog" <ufrog_at_thrisc.if.uj.edu.pl> wrote

> Oto krotka historyjka.
>
> Mam stary komputerek plyta i430VX
> Kupilem sobie (o ja naiwny) monstrum 8.5GB :-))

oj... problem biosu - jak nic... ja mam to samo, mimo, że płyta jest
znacznie nowsza... w sumie to pomogło partycjonowanie PartitionMagic 3.0 w
wersji tekstowej, bo w wersji graficznej wywalał znany błąd, że partycja
wykracza poza 1024 cylinder i oczywiście obcięcie partycji do tego
sektora...;(((

> Nic to zrobilem powtornego fdiska (juz w domu)

odpuść sobie fdiska - szczerze radzę !

> i tutaj Uppps. Moj domowy komputer juz tak ulozonego dysku nie widzial,

no, nie dziwie się... skoro jedna partycja - 8,5 - ponad 1024 cylindry....
miał prawo nie widzieć...

> pomimo ze BIOS
> wydaje sie O.K. (Acha BIOS jest zupgradowany).

ouch ! no to wtopa... ale dziwne to, w sumie... u mnie na durnym PC-CHIPSie
ruszyło... (na innych, porządniejszych płytach :asus, abit, czy nawet
LuckyStar czy ECS nie było problemu wogóle...)

> Co z tym zrobic? Zmienic plyte???:-)))
> Zrezygnowac z FAT32?

Zostać przy FAT32
Sprawdzić czy nie ma upgrade'u Biosa (sprawdź dokumentację łatek i samego
biosa, do jakiej wielkości obsługiwane są dyski)
zamiast fdiska używaj Partition Magic w wersji tekstowej
Zmiana płyty jest dobrym pomysłem - jak zawsze, ale... nie każdy może sobie
na to pozwolić - jest to wyjście ostateczne.

zdrówko!

grendel_at_go2.pl
progrocker_at_poczta.onet.pl