Re: Stary Seagate i dyski UDMA-2

Autor: Piotr Sikora (sikra_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 24 May 2000 - 17:56:10 MET DST

"Scyzoryk^CRN" <scyzoryk_at_ds9.pg.gda.pl> wrote in message

> Witam!
>
> Otoz mam problem - w robocie wszystkie kompy maja twardziele UDMA-2 a ja
> swojego \"przenosnego\" starego Seagate\'a 1.7GB. Gdy wsadze do owych
sprzetow nie
> chce go w ogole wykryc

> Czy jest w ogole na to jakas rada???

Niektore plyty glowne nie potrafia za dobrze obslugiwac dyskow, ktore
dzialaja w roznych trybach PIO (czyt. starszych). Czasem nie dzialaja one
razem (te urzadzenie) na jednym kanale (jeden jako master, a drugi jako
slave), a czasem nawet plyty buntuja sie, gdy dyski podlaczone sa do roznych
kanalow (chodzi o primary - secondary). Podejrzewam, ze jak odlaczysz
pozostale dyski, twoj zostanie wykryty bez problemu.
Sproboj urzadzenia, ktore juz sa w komputerze podlaczyc do jednego kanalu, a
twoj dysk, jako jedyny do drugiego. Moze pomoze.
Oczywiscie najpierw sprawdz, czy masz dobre ustawienia w biosie - jak radzil
kolega we wczesniejszym poscie.

Pozdr
Piotr Sikora
sikra_at_poczta.onet.pl