Re: Savage4 Pro

Autor: Tomasz Stafinski (tstafinski_at_zke.com.pl)
Data: Wed 24 May 2000 - 09:10:57 MET DST

Wojtek Piasecki <piacho_at_hermes.umcs.lublin.pl> wrote:
>Czesc!
>
>Mam komputer z procesorem AMD K6-2 400Mhz na plycie Gigabyte z chipsetem
>ALi 1542 (GA-5AA) i 64 MB RAMu. Na razie mam starego S3 Virge na PCI.
>Chcialby kupic cos na AGP. Zatanawialem sie nad karta Savage4 Pro z 16
>MB pamieci. Komputera glownie uzywam do pracy i do ogladanie telewizji
>przy uzyciu karty TV. Czasami lubie w cos pograc (np. Quake).Czy karta
>Savage4 zda egzamin przy takiej konfiguracji?

Miałem Savage'a 4 na MVP3, znajomy na ALi i obaj mieliśmy kłopoty
(kolega ciągle ma) z oglądaniem TV pod Windowsem. Oprogramowanie
tunera niestety często się wiesza, zależnie od sterowników częściej
lub rzadziej, ale się wiesza. Nie wiesza się pod linuxem. Zresztą,
może od czasu gdy miałem tą kartę coś się poprawiło w kwestii sterowników.
Ja ją wymieniłem najpierw na Rivę M64, a niedawno na VooDoo3. Żadna
z tych dwóch kart nie wieszała się przy oglądaniu TV.

Poza tym jednym felerem wszystko było OK. Wydajność 3D na poziomie M64,
jakość obrazu również bez zastrzeżeń (karta AMAX 397 Savage4 32MB).

Nie chcę wyjść na fanatyka 3dfx (na swoje usprawiedliwienie mam to,
że testowałem kilka kart z różnymi chipami), ale
do AMD 400 polecałbym jednak VooDoo3. Ma chyba najlepsze osiągi (w miarę
niezależna od procesora i nieźle podkręcalna) i sprawia najmniej
problemów (działa z kopa zarówno pod Windą jak i pod linuxem).

>Wojtek

Pozdrawiam,

--
Tomasz Stafiński jenot_at_mi5.org.uk