Odp: Seagate i udma66

Autor: Sten (sten_at_tsk.pl)
Data: Wed 24 May 2000 - 00:50:42 MET DST

> Jestem ciekaw jak sprawdziłeś fabryczne ustawienie 66 na kontrolerze 33?
> Dostępne sprawdzające programiki odpalają się tylko wtedy gdy posiadasz
> kontroler 66 - na 33 się nie odpali.

Po pierwsze: program seagata (podejrzewam, ze nie tylko), przelacza dysk (w
rozne strony) pod dosem i sprawdza tylko IDE1 i IDE2 w poszukiwaniu dysku,
jak ktos ma na 33 i np: BE6-II to musi podlaczyc do np: IDE1 przelaczyc na
66 i znowu przepiac. Takze nieprawda jest to co napisales wyzej.

Po drugie: mam BE6-II i podlaczylem go "od nowosci" do IDE3 i tam bios hpt
wykryl dma4 - czyli wniosek, ze fabrycznie byl ustawiony na dma66.

Po kilku(nastu) testach "66" nieprzekonalem sie do rozwiazania hpt i
podpialem dysk do IDE1 i wylaczylem kontroler w biosie (zawsze wiecej
przerwan :)

Teraz sa nowe stery i bios 1.25, ale prawde mowiac, nie chce mi sie
sprawdzac wydajnosci, gdyz podejrzewam, ze i tak zauwazalnej roznicy, w tym
rozwiazaniu co mam, teraz nie bedzie.

Pozdro

--
          Sten