Re: Jaki filtr ???????

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Tue 23 May 2000 - 15:35:52 MET DST

Użytkownik "Budyn" <abudyn_at_kki.net.pl> napisał w wiadomości
> Cze
>
> Z wracam sie z uprzejma prosba do szanownych grupowiczow o opinie na temat
> filtrow na monitor- rodzaje, firmy, ceny i dlaczego taki a nie inny????
> Slyszalem , ze sa okulary z filtrem i czy nie lepiej w nie zainwestowc -
> ktory jest skuteczniejszy, filtr na monitor czy okulary.?

Jeżeli masz dobry nowy monitor, to filtr potrzebny może być tylko w
wyjątkowo niekorzystnych warunkach oświetleniowych do eliminacji odblasków
albo do ograniczenia pola widzenia ze wzgledu na ochronę danych osobowych.
Lepiej jednak tak zorganizować stanowisko pracy, by wyeliminować odblaski i
możliwość zaglądania przez ramię.

Jeśli nie nosisz okularów, to okulary z filtrem będą tylko dodatkowym
źródłem odblasków i wydatków, bo pracodawca nie ma obowiązku zwrotu
pieniędzy za nie.
Tylko jeśli nie nosisz okularów, a badania kontrolne u okulisty wykażą, że
powinieneś je nosić, to pracodawca musi Ci je zrefundować.
Jeśli już nosisz szkła optyczne, to jak najbardziej powinieneś zadbać o
dodatkowe powłoki ograniczające odblaski i promieniowanie UV.
Aha, ludzie noszący okulary mają zalecenie wizyty u okulisty co dwa lata.
Myślę, że można to też polecić wszystkim osobom pracującym przy komputerach.

(

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_polbox.com (z->h w adresie z nagłówka)
*  Czy Twój Clipper już odnalazł swoją przystań?           // MUSK //