Re: Nowa odmiana

Autor: Dariusz (teletext_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 23 May 2000 - 01:40:20 MET DST

> Mozecie skonczyc, ale musze jeszcze wtracic, ze slyszalem o dwoch
> przypadkach. Nie jestem w tej chwili pewny, czy chodzilo o Linuxa, czy o
> jakiegos Unixa. Jeden z wirusow byl chyba na powaznie, a drugi napisal ktos
> dla celow eksperymentalnych. Wirus informowal o swojej obecnosci w systemie
> i pozwalal sie bardzo prosto "wyinstalowac".

Z Linuxem to jest wszystko ok,
ale sa aplikacje , ktore pozwalaja przegladac pliki innych usersow
i to z poziomu usera , a nie roota.
Jak to nie jest security hole to jestem myszka Mickey.

A wirusow lepiej ze nie ma, ale o to trzeba pytac autora jadra.
On moze napisac dziesiatki takich programow
ktore zaczna odpalac procesy jako root.
W koncu czy jest ktos w stanie badac security jadra ?
Pytajcie Pingwina,
ale dla mnie bylo zaskoczeniem gdy kolega podgladal mi drzewo plikow i
pliki z innego konta,
a potem pokazal jak mozna podgladac innych pod linuxem.

Chcecie wirusow pod linuxem , znajda sie autorzy ktorzy zmodyfikuja
jadra i wirusow bedzie bez liku.
D.